Monday 11 January 2016

Honeymoon Di Krabi - DAY 2

As'mualaikum w.b.t

haaa kembali bersiaran untuk day 2, imbas kembali...haha...bila buat entry ni rase seronok pulak, sbb boleh mengimbas kembali kenangan2 manis masa honeymoon kt krabi dulu..nk pegi lagi xtau lah ade rezeki ke x...kene tggu anak2 besar skit la kot baru boleh pegi lagi...sekarang mmg x boleh....

ok la, hari kedua kitorg kt Ao Nang, mcm yg aku dah bgtau sebelum ni, kitorg dah book aktiviti dgn pihak hotel...so aktiviti harini ialah 4 Island....kitorg pilih 4 Island dgn longtail boat...die ade dua pilihan, sama ada nk naik longtail atau speed boat..kitorg saje pilih longtail sebab untuk aktiviti phi-phi island esoknye dah naik speed boat...kiranya boleh merasa 2,2 la...


Inilah rupa longtail boat kitorg tu....dah mcm rupe bot berhias pulak kn...


bergambar dulu kat dalam longtail boat sebelum gerak, ade disediakan safety jaket...naik longtail ni seronok memang seronok tapi takut skit..sebab die cuma boat yg dikayuh gune pendayung...pengayuh die pun sorg je...aku mcm seriau je tgok brader tu dayung boat ni...lepas tu sebab die jenis open air mcm ni, mmg merecik habisla air laut dr luar masuk ke dalam...tempat duduk kitorg ni kira ok la sbb ade bumbung...yg duduk belah depan, xde bumbung...memang basah kuyup la..mmg lenjun habis kene siram dgn air laut...kat sini la tahu betapa pentingnya beli beg kalis air ye...kitorg ade satu je time tu...tu pun x bape kalis air...mmg cover betul2 henpon...



destinasi pertama....aku xtau la, tempat pertama yg kitorg pergi ni nama ape..dah lama kn, lagipun kadang2 dorg bukan ikut turutan pun...tp tempat die Masha Allah cantik....kat sni wan mandi kalau aku x silap..aku just tgok je...


haaa ade pun nama, poda island...ramai yg mandi kat sni...aku just tgok wan mandi je..x berani nk mandi sebab aku tgok ombak die mcm kuat je..lagipun masa tu malas nk basah kan baju...


seronok laki aku mandi...ombak besar....tp cantik...


x silap sejam je kot kt sini..lepas tu gerak ke destinasi kedua pulak...


xtau lah ni kat mane...yg pasti, boat tu berenti kejap untuk kasi chance kitorg bersnorkeling...aku x snorkling la, wan je sbb aku x pandai berenang...aku tukang ambik gambar je...cantik sungguh la kat sni...nmpak jelas ikan2 nye....banyak jugak boat2 lain yg berenti time tu...



Ni la gmbar laki aku bersnorkeling...bukan main suka lagi die...


macam2 aksi....


destinasi seterusnya, adalah berhenti kt pantai ape ntah untuk lunch...lunch ni die dah masuk sekali dlm harga pakej...


Ni la lauk tengah hari kitorg yg bagi aku sgt2 la sedap...makan tanpa was2 ye, sbb yg sediakan ni org islam, halal.....

lepas makan, terus gerak ke destinasi seterusnya pulak...


x ingat pantai ni nama ape tp die terbelah dua...kiranya, ombak bertemu ombak kat tengah2 tu...bila surut kita boleh jalan kaki smpai ke pulau sane...kitorg pun ambik peluang jalan merentasi ombak tu...seronok..hehe...


sepanjang merentasi tu boleh tgok la bertapa comel dan jinak nye anak2 ikan kt sni..boleh pegang dgn tangan tau....



smpai seberang, kite rehat2 dulu bawah pokok..ambik gambar kenang-kenangan sebanyak mungkin...


bergambar lagi sebelum balik....pulau ni cantik sgt bg aku..kalau la dapat menetap kt sini, alangkah bestnye..hehe...cuma yg x bape best nye sebab beg aku tu x bape kalis air, jadi nye sewaktu merentasi ombak tu, air laut terpercik percik menyebabkan henpon kesayangan aku terus mati terkena air masin...henpon tu dah lah henpon idaman aku..susah payah wan hadiahkan...huhu...aku simpan lagi henpon tu smpai skrg...




ok lah, nak balik dah....haa cmni la cara nye nk naik lontail boat ni..memang kene basah2 baju...hehe..so, jom lah kite menuju ke destinasi pulau yg terakhir...


xtau la nama pulau ni ape...tp ini la pulau yg paling best dan paling tercantik sekali....



ade peniaga yg jual makanan2 kt sini..dorg berniaga guna longtail boat tu je...makanan panas goreng2 pun ade tau...gigih bwk tong gas...kitorg beli jagung bakar kt sni...jagung die besar...sedap pulak tu, mmg puas hati makan...rase rugi pulak beli seketul sorg je...hehe


kat sini aku layan mandi manda...sebab pantai die cetek dan sgt jernih dan sgt la cantik nye....xtau mcm mane nk gambarkan...trip ke 4 island ni bg aku sgt2 berbaloi...sbb puas hati dpt mandi manda kat sni...

mandi lagi...



pulau yg sangat2 cntik kan...rasa nk menetap terus je kat sni...hehe



ok lah, hari pun dah nk gelap...maka nya jom lah kite balik.....

berakhir la sudah trip di hari kedua kitorg di 4 island....balik tu turun je dr longtail boat, van sepatutnye hantar balik ke hotel..tp kitorg pilih untuk jalan kaki...sebab nk beli pancake pisang dgn nak carik beg kalis air...sempat jugak aku rembat selipar sepasang..sedap pakai selipar thailand ni...hehe

malam tu xde bnyak sgt story pun..bdn aku pun dah start x sehat...maybe sbb bnyak sgt main air laut...seseme mencurah curah...so wan sorg je yg turun malam tu beli dinner dgn ubat seseme..kt Ao Nang ni ade dua farmasi, so x perlu risau...

settle makan..terus jela tido..esok ade aktiviti lain pulak...nk layan tv pun channel x best...x paham...haha...
ok la, sambung ke day 3 pulak lain kali...daa ~~~

No comments:

Post a Comment