Wednesday 16 December 2015

Jalan-Jalan di Bukit Cerakah

As'mualaikum w.b.t

Yeayyyy harini officially nye aku dah pun 6 bulan....syukur Alhamdulillah, semoga Allah mengurniakan kesihatan yg baik pd aku dan pada anak dlm perut ini jugak...tinggal lagi 4 bulan je untuk si kecik ni menjengah dunia...aku pun dah x sabar nk tgok rupa anak kedua aku ni mcm mana...ikut aku ke atau ikut rupa ayah dia...harap2 yg kali ni ikut rupa aku la..hehe...

tibe2 kan tersedih pulak sbb tadi aku bace blog yg tuan tanah die pegi bercuti kat paris...beli handbag channel 9k....aku terfikir...senangnya dia habiskan duit 9k tu untuk sebuah handbeg. mcm x logik pulak aku rase..haha..tp rezeki masing2 la kan...kalau aku ada 9k tu dah sng hati dah xyah fikir2 lagi nk bersalin kat mane....terus ke az-zahra je... :p

ok lah back to the topic...last wekend aku pergi bukit cerakah...bawak mak and adik lelaki aku jalan2...sekarang kn cuti sekolah, jadi diorang ade kat rumah aku..sepatutnya mak stay kt sini 3 minggu..tp dah potong seminggu kat rumah along...kira ok jugak la sbb kalau mak 3 minggu kat sni kesian jugak, aku kn keje....wekend jelah boleh bawak g jalan2...

kitorg pergi bukit cerakah tu hari ahad...x best sgt la pada aku bukit cerakah skrg sbb kebetulan time pegi tu hari hujan, kolam renang dah ade org booking full day, rumah salji dah bnyak part yg tutup...so aku rase perjalanan selama 1 jam dr cheras tu mcm agak membazir la sbb masuk rumah salji tu x smpai 3 minit pun..huhu...

tapi x kesah la...asalkan dapat berjalan kan...dapat jugak merehatkan mata dgn melihat pemandangan hijau kt bukit cerakah tu...kat bawah ni gambar2 yg sempat aku snap..harap maaf la ye, kualiti x berapa memberansangkan...hehe


Dia siap paling awal....time smua org dah siap n tggal nk jalan je, tgok2 die dah tertidur pulak...kene la tggu sekejap sbb kesian pulak...dia kalau dah bangun susah nak tido balik....tapi last2 aku x sabar menunggu, aku suruh ayah die angkat n bawak masuk kereta...hehe...angkat je terus jaga lah anak dara ni...


Dalam kereta, baru nk mula gerak...tgok la si kecik tu dah bangun, sambung pulak menyusu dalam kereta, mmg lagi bertambah cergas la dia..nasib ade wan dan pakcu...kalau harap ibu sorg nk control dia, mmg x terkawal...makin aktif die skrg..



yeayy..dah smpai bukit cerakah, isi perut dulu dgn makan burger, lepas tu terus beratur nak nek bas....senang bila ada ssc ni...aku sgt recommend...xpayah susah2 nk beli stroller, nk tolak stroller, lebih2 lagi kalau pergi tempat berbukit bukit ni...hehe


cuaca dah mula mendung and gelap masa ni tp smua tu x menghalang bonda tercinta dari ambik gambar...siap peace lagi tu...hehe...ni masa baru turun bas nk ke rumah salji...


Ambik gambar kt depan signboard rumah salji pulak........~~


Anak dengan mak...hehe...gemuk nye aku...rasa nya lagi gemuk dr mengandungkan bunga dulu...bunga dulu, 5 bulan baru naik sikit je perut aku...yg kali ni mengembang betul..




kat dalam rumah salji.....dah x best dah mcm masa aku pergi berdua dengan wan dulu...dulu boleh masuk smpai gazebo kat belakang tu...skrg dah x boleh...xtau la kenape....sejuk salji pun x rasa...rasa sejuk aircond je...dah tu ade bau sabun pencuci pulak...pening2 lalat aku....

keluar je dari rumah salji tu, hujan pun terus la turun mencurah curah....kalau ikutkan bila hujan, bas x jalan...tp haritu ade jugak bas yg jalan..kitorg redah jugak la sebab xnak terperangkap lama kt dlm bukit cerakah tu...

disebab kan aku dah niat nk belanja smua makan steambot, jadi ade masa sikit lagi kat shah alam...sebab kedai steambot tu kt sunway, xkan la nk pusing2 balik pulak kan, so kitorg pun terpaksa la fikir tempat lain utk habiskan masa...ingat nk pegi aeon shah alam yg tepi jalan tu, sekali x bukak lagi...haha malu je...last2 pegi sunway piramid jela tengok org main ice skating...sekejap je kat situ sebab aku tukar appoinment dr kol 8 malam ke pukul 6 ptg...x sanggup la hai menunggu sampai pukul 8..lagipun perut dah lapar...hihi


2 jam jugak kitorg kat flaming steambot ni..mmg makan smpai senak perut...aku dgn wan je yg makan beriye...mak dgn adik aku biasa2 je...perut dorg kecik...haha...bunga pulak makan tembikai dgn biskut cecah coklat....ok la die...sepanjang 2 jam tu xde meragam sgt pun...cuma bila makanan die habis je dia akan menjerit mintak perhatian...tp kesian die sbb malam tu terus die sakit tekak..ni pun x elok lagi batuk die tp dah kurang la..agaknya sebab makan tembikai dgn aiskrim....naseb baik esok nya tu selangor cuti sbb menang bola, piala malaysia...terus aku buatkan die sup sayur letak bawang putih banyak dgn minyak bawang putih..Alhamdulillah sesema dah kering..tggal batuk je...harap2 sehari dua lagi elok terus la....amin...

so itu lah saje cerita perjalanan hujung minggu aku....wekend ni xtau lagi nk pegi mane..xde plan lagi...cuma aku ingt nk bwk mak pergi beli bunga dgn pasu kt nursery mahkota cheras, aku pun boleh la tgok2 batu sungai kalau ade jual...Insha Allah...

ok lah bye ~~


No comments:

Post a Comment