Thursday 4 February 2016

Persiapan Pantang : Supplement

As'mualaikum w.b.t

Dipendek kan cerita sebab aku sekarang ni tgh super busy...bnyak pulak keje tiba2 di hujung2 kehamilan ni...mood memang dah ke laut ni sebab esok last day keje pastu cotiiiii chinese new year...

so start dengan perkara pertama pasal persiapan baby yg terbaru ni..Disebabkan sepanjang mengandung ni aku rasa cergas giler sebab ambik shaklee tu. Yang ni aku rasa lah sebab memang different giler aku rasa kalau stock oste aku habis. terus dapat krem kaki. kalau ambik macam biasa, takde pulak kaki krem tu semua.

and sedar x sedar pun dah hampir full set mengandung yang aku ambik cuma aku x ambik esp je. tak taulah mungkin sbb aku skeptikal kot dgn soya. lagipun aku mmg x suka dengan bau n rasa soya. bagi aku x sedap, so aku pun malaslah nak bazir duit beli esp tu..haha

tapi yang lain so far ok. oste paling best, then vitamin c aku ingat nk continue, omega guard tak pasti lagi. kena tanya wan dulu. sepanjang ngandung ni mmg aku consistent ambik omega sebab nak baby bijak pandai..insha Allah. kita usaha je kan sbb minyak ikan ni mmg membantu pun utk otak baby aktif dan kreatif.

so utk berpantang nnti aku ingt nak teruskan je ambik semua ni kecuali omega yg aku mungkin ganti dgn lecithin sbb fungsi lebih kurang je and lecithin boleh bg perut ramping..kiki..yg lain continue je and maybe tambah alfalfa.

tu jelah kot. sebab aku pun plan nak ambik nona roguy sekali. banyak nya nak makan time pantang ni...haha...harap2 habis semua lah ayu ye

ok lah tu je kot

daa~~

No comments:

Post a Comment