Monday 29 February 2016

Set Bersalin Pilihan Hati

As'mualaikum w.b.t

Harini nak continue cerita pasal persiapan berpantang...Alhamdulillah minggu ni aku dah 34 week...lagi 2 minggu nak full term...kalau ikutkan, sepatutnye smua dah get ready tp sbb aku still terhegeh hegeh, jadi nye baru beg ke spital je yg dah complete..tu pun wet tissue x masuk lagi, ...hehe....teruk kan...

ye sy tahu persiapan kali ni teruk tp xpe la..rileks2 je...ade lagi 2 minggu...lagipun insha Allah next week complete dah smua nya..

okeh, so berbalik pd topik...untuk berpantang kali ni, aku decide ambik full set disamping beli loose item yg sebelum ni aku gune n berkesan untuk diri aku...since aku mmg jadi follower tegar ice confinement, jadi mmg dah niat nk beli full set Nona Roguy jela...kali ni aku mungkin akan berpantang penuh kat sini je..bnyak faktor yg dah ditimbang tara, antaranya ialah bunga...itu dah semestinye lah kan...bila dah ade anak ni, mmg kerisauan kite of course lah pada dia je...sapa nk uruskan die...nk mandikan dia, nk layan die..nk bangun malam untuk bancuh susu die..dari fening2 fikir, so decide pantang sini jela..ayah die ade...ape2 hal pun senang..

sebab pantang sini, jadi ambik urut dgn BBC Confinement lagi la...aku ambik pakej 150 sehari untuk 3 hari..urut, tuam dan tungku..bila ambik pakej urut dgn bbc ni, die bg diskaun banyak kalau beli set NR die...aku dpt harga 240 untuk full set..

aku buat entry ni sbb niat utama aku untuk listkan produk, kebaikan dan cara guna die..sbb produk NR ni bg aku mcm confused sikit...so dr terus melencong topik...aku senaraikan lah kt bawah ni...


ini full set die...gambar cilok google...semua skali ade total 6 items which are:

1. Phytonatal 90 biji
2. Akar Herbanika 10 uncang
3. Minyak Herbanika 100ml
4. Krim Herbanika Barut 60gm
5. Uncang Cuci Herbanika 10 paket
6. Herbanika Lulur 100gm

hot item NR dua item yg atas tu...kalau xnk beli full set pun, beli dua tu je pun dah cukup mantap dah...okeh, keterangan serba ringkas die pulak seperti di bawah:


1. Phytonatal 90 biji

Khasiat 
a) membersihkan rahim dengan membuang lendiran, dan darah kotor dari badan
b) melawaskan najis dan membuang lemak

Cara Guna
a) 2 tablet setiap pagi sebelum breakfast atau malam sebelum tidur

2. Akar Herbanika 10 uncang

Khasiat 
a) menambahkan tenaga dan khasiat pemakanan kpd ibu
b) mengurangkan keletihan dan sakit-sakit sendi

Cara Guna
a) 2,3 mug sehari. satu uncang boleh guna beberapa kali.
b) simpan dalam peti ais untuk tahan lama. Jangan dibiar terendam.

3. Minyak Herbanika 100ml

Khasiat
a) melancarkan pengedaran darah
b) meredakan ketegangan urat saraf

Cara Guna
a) sapu pada kepala, tengkuk dan leher selepas bersalin, kemudian ikat rambut ketat2.
b) sapu pada perut, ari-ari, tundun, peha, pinggang, betis, tapak kaki, kemudian pakai stoking
c) titiskan pada pad sebelum pakai pad.
d/ boleh digunakan sebagai minyak urut juga.

4. Krim Herbanika Barut 60gm

Khasiat
a) Mengecutkan, mengeluarkan darah nifas dan kotoran dari rahim
b) Mengempiskan perut

Cara Guna
a) dua kali sehari, pagi dan malam. Selepas memakai minyak herbanika
2) sapu pada perut dan pinggang sebelum memakai bengkung.

5. Uncang Cuci Herbanika 10 paket

Khasiat
a) melegakan gatal-gatal dan keputihan ringan.
b) mengeringkan luka jahitan dengan cepat

Cara Guna
a) rendam 2 uncang cuci herbanika, masuk kan 2 sudu garam kasar dan air suam.
b) bercebok atau gunakan kapas untuk bersihkan kawasan luka dan vagina.

6. Herbanika Lulur 100gm

Khasiat
a) Menghilangkan bisa-bisa badan dan sakit-sakit sendi.
b) memecahkan lemak dan menganjalkan kulit
c) menegangkan kembali payudara
d) menghilangkan hitam-hitam dan daki di pelipat badan.

Cara Guna
a) 1 sudu lulur dicampur dengan air.
b) gosok dan sental pada kulit.


ok, tu je barang2 yg ade dalam set bersalin nona roguy ni.. Supplement shaklee dah confirm aku ambik oste, vitalea, lecithin dgn vitamin c. Alfalfa mungkin x kot sbb dah ade phyto dgn air akar tu

ok la..daaa ~~

No comments:

Post a Comment