Monday 15 February 2016

Pre-Natal Massage - Amvory Beauty Spa & Wellness.

As'mualaikum w.b.t

ok, entry ni sebenar nye dah lame simpan kt dalam draft...tp aku taip tajuk jela...hehe...x sempat nk tulis...lagipun xde ape sgt nk cerita...kandungan aku yg ke 28 minggu haritu kot kalau x silap aku booking untuk buat massage dgn spa ni..aku booking kt groupon je...punca nya sebab dah hari2 mintak wan urut aku...kesian pulak die sbb jari jemari die tu bukan nye kuat sgt..cepat lenguh..bila aku mintak nk urut kt spa..die pun kate ok...tu yg pegi google2 groupon...mula nya aku nk urut dgn bbc confinement..tp cas dorg 90 ringgit..plus dorg buat weekdays je n kene pegi spa die..spa die dah la kat shah alam...jauh sgt semata mata nk berurut kan...yg dekat2 kt sini x ambik urut untuk ibu mengandung...aku nk legakan lenguh2 kat belakang ni je sebenarnya. itu je sakit aku spnjang mengndung kali ni. memang jauh betul beza dgn mgndung bunga dulu.

round2 kat groupon terjumpe pulak pakej urut pre-natal with full body scrub...harga 58 je...terus la aku beli...aku booking date 31/1/16...last day untuk kupon tu...hehe...naseb baik la x postpone sbb aku bace kt fb mmg ramai yg feedback x puas hati dgn spa ni sbb cancel appoinment last minit...


ini rupa dalam spa tu..die buat bilik by bilik...melilau jugak aku dgn wan nk carik spa ni mula nya..actually x susah pun nk carik, parking pun bnyak kosong kt depan spa ni cuma nya signboard die kecik sgt..x perasan..lepas tu ade pulak pasar kt area situ..bila nk buat u-turn kene que lama la jawab nye...wan drop aku lepas tu die dgn bunga balik rumah sambung tido...aku kt sni lebih kurang 2 jam jugak la...

first sekali smpai2 je...aku customer first okeh...semangat..hehe...isi form dulu..lepas tu die bg locker untuk isi barang2 personal...then masuk bilik spa...tukar apa yg patut..lepas tu baring jela tggu masseur die dtg mengurut..hehe....die urut part by part...yg ni biasa la kan...urut bersalin pun mcm tu jugak...kaki kiri dulu, kaki kanan, body belah kiri, belah kanan pulak..lepas tu bahu dan kepala...

seronok mmg seronok massage kt sini..sbb die buat lemah gemalai je..untuk org yg x tahan sakit kene urut dgn bidan mcm aku ni mmg seronok la...cuma nya x berapa puas sbb die urut kat kaki, bg aku sekejap sgt...aku nk lama sikit sbb syok pulak bila kena urut kat kaki tu..hehe...settle urut, die scrub satu badan pulak..lepas tu die suh aku mandi n tukar baju balik...

so far, untuk 1st experience ber spa ni bg aku seronok la...sbb die membelai belai badan kite kn..cuma kalau kite ade specific tempat yg sakit, spa2 mcm ni x bape sesuai bg aku...kene carik bidan urut yg betul2...sbb sakit x ilang kalau kt spa ni...belakang aku ni mmg dah kerap sangat lenguh mungkin jugak sbb posisi baby...duduk lama sikit je mula la lenguh n rasa x selesa...tu yg sekarang aku dah malas nk jalan jauh..sbb siksa dlm kereta....kalau kt ofice ni mmg no choice la...tu pun sesekali kene bangun n bawak berjalan...pagi aku ok lagi masih ade tenaga...lepas je pukul 2 mula la sakit2...nk jalan pun dah x larat...ni pun skrg aku dah telan oste 4 biji terus, ada lah kurang. kalau ambik 2 biji mmg akan lagi cpt lenguh. Nak bangun pun tak larat. masa tu nmpak sgt la mcm org yg dah nk bersalin sgt...huhu..

eh tapi kn 2,3 hari ni mmg aku rasa perut aku ni lain mcm sikit...die nye memulas mulas tu....lepas tu, 2,3 kali pegi toilet....seram pulak aku..minggu ni baru nk masuk 33w....ade lagi 3w untuk full term...sabar ye baby...biar lah lahir cukup bulan tau..ibu x sanggup dah nk duduk lama2 kt spital...

okeh so back to the topic..lepas je settle mengurut tu...wan jemput aku n kitorg pun terus la ke ikea cheras...jalan ok la, xde la jammed mcm yg org review...saje pegi sane sbb nk beli periuk....lepas tu jalan2 nk survey harga katil...aku berkenan giler kot dgn katil ikea...rasanya dari aku anak dara lagi mmg aku aimed katil ni

ok lah jom layan picture bunga kt ikea.....


seeesuaiiii sgt kerusi comel ni dgn bunga....skrg ni pun mmg keje die berebut kerusi purple aku tu dgn bapak die...haha


Insha Allah, kalau ade rezeki nnti, ibu belikan katil double decker ni ye...kakak tido atas...adik tido bawah...katil ni besar...aku pun boleh tumpang sekali...hehe


jalan2 pilih periuk...kene pakai seat belt...budak kecik ni bukan boleh caye ni...keje die nk berdiri n memanjat jee...


tolakk punya tolak...tgok2 tuan puteri dah senyap je...mata pun dah kuyu...tggu masa je nk tido...


alololo...cian die...penat satu hari tggu ibu habis massage..teman ibu shoping ye...dah tertido cmni, terus lah ayah die angkat dukung....ibu pulak kene tolak troli...

ok lah, tu je...kitorg beli, periuk ikea, jam dinding ikea dgn rak pinggan ikea, katil postponed...haha...

daaa~~~

No comments:

Post a Comment