Monday 28 March 2016

Katil Idaman

As'mualaikum w.b.t

Alhamdulillah...setelah sekian lama, menganyam impian, akhirnya dapat jugak aku miliki katil idaman hati ni...hehe



taraaaaa...haha...ni lah dia katil idaman aku....katil ikea atau nama tepatnya katil leirvik. aku minat kerawang2 dia tu n design die mcm tradisional but elegance sbb color putih...n lagi satu die tinggi...
dulu masa duduk damansara, bila pegi je ikea, mmg x sah kalau x test bontot atas katil ni..hehe...
tu yg sejak kawen, ckp dgn wan..nak katil ikea jugak...

So minggu lepas kitorg pergi ikea, smpai bahagian bedroom terus mintak assist dr staff ikea..staff die check n bgtau stok ade 8 lagi..terkejut kitorg sbb online tulis tggal satu...die print kn list untuk collect barang n kitorg pun terus la menuju ke bahagaian gudang pulak...wan suruh aku jalan slow2 dgn mak sementara die pergi collect barang...sempat jugak la aku rembat alas kaki n mak mcm biasa la pilihan hati die of cos la bunga2 yg ade kt ikea tu...selesai pilih, kitorg pergi kaunter tgok q panjang giler...naseb baik wan dah beratur lama n dah nk smpai turn die...

mula2 tgok troli tu mmg senyum lebar aku..rasa puas hati sgt sbb berjaya jugak beli katil idaman hati ni...aku ckp dgn wan kotak die x besar sgt..muat kot kete kite...wan mula x percaya tp lepas tu die fikir2 balik..die kate ok jom try..kalau x muat baru ambik delivery..

wan bawak barang2 ke  kereta...aku dgn mak pulak beli aiskrim kt luar tu...wan bgtau brg2 muat dalam kete...yeayyyy jimat kos delivery..tp aku dgn mak kene tggal la sbb x muat..haha...ade satu space je yg kosong..kalau aku dgn bunga je muat la...so wan balik dulu...aku dgn mak pergi makan pulak kt ikea...

wan smpai terus balik..

setelah satu hari yg berpenat lelah..smpai la kitorg kt rumah...


haaa...ni lah die rupa nya packaging katil tu...ade 4 items...kotak yg besar tu kene masuk dr bonet belakang...yg lain2 tu masuk dr pintu je...kerusi depan kene rendah kan la...mcm x caye je viva forever aku tu boleh menampung semua ni....makna nya boleh beli lagi la brg2 ikea yg lain pulak ni...hehe


haaa budak kecik ni mmg pantang dibagi can....ade je kepakaran die..ni nak memanjat kotak la ni...ayah die kene pasang katil ni smbil kunci pintu..kalau x , mmg x kan siap la..asik nk 'menolong' je...hehe...

Finally lewat petang siap dah pasang semua. Alhamdulillah.

ok la..tu je...daaa~~

No comments:

Post a Comment