Wednesday 30 March 2016

2nd MGTT at 39 Weeks

As'mualaikum w.b.t

Harini alhamdulillah genap dah 39 weeks...(kalau ikut apps)..tp masih belum ada tanda-tanda lagi baby nk keluar..cuma perut dah makin kerap mengeras la....kadang aku pun confused perut mengeras ni dah tanda ke...hehe...bila test dgn contraction tracker...tgok masih x konsisten lagi..so, marilah kita abaikan saje...

di hari yg 39 weeks ni jugak la aku kene minum air gula untuk kedua kali nya....hebat x??????
patutnya kene minum last 2 weeks....tp aku x pergi sbb aku malas...aku fikir kenapa la nk minum lagi dah hujung2 ni kan...nurse yg incharge aku pun ckp kalau nak dtg, datang xnk datang pun xpe..so aku pun pilih la untuk x datang..x sangka pulak time checkup isnin haritu nurse refer aku kat doktor

bila doktor check masa 36 minggu, die belek2 buku merah aku tu die jumpe balik pasal gbs tu...tu yg terus buat vaginal swab...mmg last minit la jawab nye...result pun ntah bila nk keluar...ni minum air gula ni pun, katanya result keluar lepas 2 minggu...

yg sebenar nye, aku kene minum air gula ni sbb masa buat vagina swab haritu doktor ckp ada keputihan

sebab detect keputihan tu la die suruh aku minum air gula sbb salah satu punca keputihan adalah disebab kan oleh diabetis....aku ngaku la 3,4 hari sebelum buat vagina swab tu mmg aku melantak benda2 manis je....gula kn mmg antara faktor yg merancak kan lagi pembiakan yis...tu sbb kene minum air gula ni...utk tgok gula aku normal ke x...

n btw...result gbs aku pun x keluar lagi...xtau la bila nya boleh dpt...doktor ckp kalau dah keluar die akan col n aku kene pergi klinik untuk ambik antibiotik...nnt kat hospital kne on antibiotik jugak..kira dua kali antibiotik la..condition baby aku x pasti la kene antibiotik atau x...hopefully dah xde la gbs ni...tp kalau masih ade, kene prepare lebih sikit la...sbb takut baby kene tahan wad lama pulak nnti...

haii risau.......

ok la...daaa~~

No comments:

Post a Comment