Wednesday 25 November 2015

Survey Hadiah Birthday Bunga

As'mualaikum w.b.t

lagi 9 hari je lagi bunga nk turn 1 dah.....kejapnye masa berlalu...huhu...jadi bersempena dgn ulang tahun pertama dia yg pertama kali dan hanya sekali sahaja muncul ni, aku nk belikan something yg special skit la utk dia....tp kan.....alahai susahnya nk carik hadiah birthday die....dah dua hari aku asik bukak tutup je lazada....tgok toys yg sesuai utk dia..memang ada 2,3 yg aku berkenan tp ayah die pulak x berkenan....bnda yg kitorg sama2 berkenan tbe2 harini dah sold out pulak...hai la nasib...
so jom la tgok satu2 apa pilihan kami ye...hehe

Ini gambar pertama yg aku whatsapp kat wan...aku tanya ok x...wan terus excited...dia kate die mmg dah lama carik kemah ni n terus suruh aku beli sbb dpt free 50 balls...tp aku mcm nk bertangguh dulu, sbb nk tgok pilihan lain kan...aku fikir kalau beli benda ni bunga kene main kt dalam ni smbil duduk je...x advanture la konon nya...anak dara aku tu kn skrg ni suka berpaut nk berdiri...kalau kat dalam ni mau roboh pulak nnt kemah nya dia tarik....

so aku whatsapp gambar kedua...
dan gambar ketiga
aku rasa benda alah ni lagi adventure utk bunga...aku lebih berkenan dgn pilihan yg kedua tu...dah siap2 simpan dlm shopping cart....tp wan pulak x berape setuju...die ckp kecik...kalau beli kemah tu die boleh masuk skali main dgn bunga....motif sgt kan....tp betul jugak bila lama2 aku fikir...at least kemah tu aku nmpak bunga, bunga nmpak aku...kalau ketapi tu bunga x nmpak aku...takut die xnk duduk main dalam tu pulak...kalau die dah besar skit..ok kot...

tp harini bila aku nk beli kemah tu..tbe2 dah sold out pulak.....nk pilih ketapi kedua tu pun sold out jugak...ketapi ketiga tu x check lagi...ntah2 esok dah sold out jugak....ketapi ketiga tu mcm ok jugak sbb dia x tertutup sepenuh nya...bunga still boleh nmpak aku lagi...n dia ade dua ruang...kira ok la kan...tp kan...baru aku nk proceed..tergerak pulak nk tgok kt tempat lain....so terjumpa la ini.....


hahaha......lagi cantik kan...color pink....aku jumpa kt 11 street...harga murah 10 ringgit dr lazada...lazada 149...kat 11 street 139...free balls sama 50 biji...so balik nnt tunjuk kat izwan...nk dgr pendapat dia...
ermmm tapi kn...ketapi ketiga tu ok jugak kan...hehehehehe...fengsan dpt bini x tetap pendirian ni...haha

lain2 pilihan...

vespa comel ni mmg antara pilihan pertama aku tp wan reject awal2...die ckp x sesuai..aku pun x pasti la ape yg x sesuai nya..mungkin die xnk mengejar anak die kot...haha....tp kalau baca review mmg tiptop vespa ni...baby umur 9,10 bulan pun dah naik...mmg puas hati la dorg...aku terbayang balut vespa ni dgn reben besar pastu ambik gmbar bunga duduk atas die.....comel kan...hehe...
sbb aku dah beli photobook utk dia....kat dlm photobook ni mmg aku nk letak picture2 bunga yg cantik2 utk kenang kenangan....aku beli kt lazada...harga promosi 10 ringgit je belum masuk shipping cost...valid smpai 2 may tahun dpn...so ade bnyak masa lg utk pilih gambar dia..

photobook yg aku beli kt lazada...8x6 je...gambar kecik2 je boleh letak ni...x kesah la, asal kn ada..sbb mmg dah berniat lama nk buat photobook ni...

aku tgok jugak toys2 yg lain...paling bnyak set2 mcm ni...

magic kitchen set, doctor set, engineer set, cake maker set...mcm2 la.....mmg menarik dan tertarik tp rasa nya bunga masih terlalu kecik lagi untuk main bnda2 mcm ni,...dia x paham lagi...aku takut smua ni habis kene gigit kene kunyah je kat die nnt...hehe...so tggu die besar skit la baru belikan...mungkin utk 2nd birthday die....insha Allah......

so tu jela...belum ade keputusan lagi...harap2 esok dah boleh decide la...sbb tggal lagi brape hari je lagi ni...belum kira nk pikir persiapan lain pulak..kek contohnya.....ada bnyak jenis, corak, rasa kek yg confirm akan buat aku sakit kepala jugak nnt utk memilih...haha....over betul ibu dia...mcm nk sambut birthday dia pulak....yelah xde org nk smbut birthday kita kan...so sambut birthday anak jela....eh? haha...just kidding...

ok daaaa................. 




No comments:

Post a Comment