Monday 21 December 2015

Ke Nursery Membeli Batu Tungku

As'mualaikum w.b.t

Sebenar nye semalam, aku bawak mak aku pegi nursery membeli bunga, sbb mak dah bape kali ckp nk beli bunga, aku pulak mmg dah lama nk pegi tgok2 kt nursery tu kalau ade jual batu sungai..boleh la aku buat sebagai batu tungku kan...

sebelum ni aku ade post kt fb tanya pendapat org, nk beli tungku besi panjang or bulat..mostly yg replied suruh carik jugak batu sungai sbb tungku besi ni kata nya x berapa elok utk baik pulih urat2 org perempuan...aku pun x berapa pasti la, mungkin kadar kepanasan die tu atau mungkin jugak kandungan hablur die tu yg buat jadi x bagus...lagipun lepas timbang tara, aku rasa betul jugak pendapat dorang tu..sbb tungku besi ni berat sikit..selain x bagus untuk rahim perempuan lepas bersalin, aku takut sebab berat die tu, buat kite jadi malas pulak nak bertungku...yelah kalau dah berat sgt, mesti rasa leceh.

jadi aku pun usahakan google2 kat internet and jumpa la org jual batu sungai siap postage 35 ringgit.. tanya wan, die x bagi aku beli sebab nya die nk carik sendiri kat sungai. tapi aku tau dah die tu, niat die aje yg ade, tp masa belum tentu lagi ade....nak pulak skrg wekend pun die keje..

jadi mmg pucuk di cita ulam mendatang la bila mak nk pergi beli bunga tu..nursery tu dekat je dgn rumah aku, sebelah petronas jalan masuk ke mahkota cheras ni, agak2 5 minit kot dr rumah aku....

aku mula2 bayangkan nursery ni sunyi xde orang..tp x sangka pulak smpai2 aje, dah ade 2,3 kereta parking kat luar...boleh tahan ramai jugak yg dtg nk beli bunga ni...masuk2 je dah terpesona dgn susunan bunga2 yg berwarna warni. harga pun murah...sakan lah mak memborong...sampai 4 pokok di beli nye....harap2 muat la kereta nk balik kpg nnt...hihi...

nursery tu besar jugak, kalau x round smpai ke belakang memang x jumpe tempat batu sungai tu...die letak skali dgn hiasan landskap, betul2 bahagian hujung kedai...ade 3,4 kotak besar batu sungai dalam tu...puas hati jugak la memilih...


haaa banyak kan....batu2 ni org beli utk buat landskap sebenar nye..hiasan kt tepi kolam, kat balkoni...tp aku beli utk bertungku..hehe
susah jugak nk memilih, sbb die letak dlm kotak2 mcm ni, saiz pun pelbagai..kalau nk alihkan satu2 batu yg ats tu agak berat jugak...



Akhirnya yg ini jadi pilihan mak aku..yg atas sekali tu...tu pun lepas smua pilihan aku die reject..berat x sesuai kata nya....mula2 aku mcm x brape sure jugak sbb aku tgok batu tu kecik je..aku nye expectation yg besar n berat skit dr batu tu...tp bila balik rumah, aku timbang2, aku rasa berat n saiz batu ni just nice utk aku...mmg tepat pilihan mak aku...harga 2,50 je....berbaloi! naseb x beli online, kalau x melayang 35 ringgit cek... :p



yg ini pulak, bunga2 yg telah menjadi pilihan hati mak aku....yg depan tu bunga gantung, mak tgok kt bukit cerakah, die berkenan..kebetulan pulak kat nursery ni ade jual...14 ringgit siap pasu tu...
bunga ros tu 15 ringgit, pun siap pasu kecik..2nd last tu aku xtau la bunga ape, daun die merimbun, bunga die color purple kecik2...cantik jugak..10 ringgit siap pasu...yg hujung skali warna kuning tu 6 ringgit...nama aku xtau..hehe....pasni suka la mak aku dtg rumah aku, boleh borong bunga lagi..hehe

Mengandung kali ni cergas betul. ligat aku berjalan ke sana sini, effect supplement kah? hehe

ok lah tu je....btw..ade update skit pasal 2d details scan aku...tp tu nnt la aku cerita lepas smua setel..doakan semua dipermudahkan esok...insha Allah, amin.

daa ~~


1 comment: